”You were only given this life because you are strong enough to live it”

måndag 5 september 2011

Röda kokta typ räkor fast större..

...fast nej ingen hummer. Krabba, nej absolut inte. De är redan tillagade man bara tinar dem. Nej, man kokar dem inte igen, bara tinar upp. Ja, de är som räkor fast större och med klor. De är svarta innan och efter man kokat dem blir de röda. Nej, det är inte hummer. Ungefär såhär lät det när jag försökte förklara vad det var jag och Elin skulle äta igårkväll för Ellie och Elisabeth. Eftersom jag inte visste vad kräftor hette på engelska eller tyska fick jag helt enkelt försöka förklara dem. Det gick ju sådär. De förstod verkligen inget så till slut fick jag ringa Elin och fråga henne om hon visste vad det hette. Tack och lov för att Elin visste!

Kräftskiva var i alla fall det som stod på schemat igår för min och Elins del. Behöver jag säga att det smakade utmärkt! Där satt vi på hennes uteplats åt kräftor, hemmagjort vitlöksbröd, drack vin och snaps och sjöng svenska snapsvisor. Vilken syn för en icke-svensk! Trevligt var det i alla fall och vi lyckades klippa 2 kilo på bara oss två - bra jobbat om man frågar mig!

Idag blev det shopping i Wörgl med hjärtat. Jag kom hem en huvtröja, en mascara, en dunväst rikare och med en subway i magen. Baby han lyckades skramla ihop ett pra jeans, ett par skor och ett halsband och självklart även han en subway. Och inte nog med det han lyckades även flörta till sig en gratis lagning av sina solglasögon hos en optiker, gissar att expediten tyckte han såg bra ut ;) Finns det något bättre sätt att spendera en regnig ledig dag på än i ett shoppingcenter?? Inte om du frågar mig! ;)

Nu väntar jag på att Elin ska höra av sig och sen blir det till att hämta baby på jobbet när han har slutat. Och imorgon är det tillbaka till verkligheten - jobba :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar