”You were only given this life because you are strong enough to live it”

lördag 30 juli 2011

Jobb, jobb, jobb...

Är ungefär det enda som händer och sker...trist men sant! Det är till och med så illa att baby nu även har tröttnat på att höra på mig när jag ventilerar jobb när jag kommer hem...ooops! Jag kan dock meddela att det går bra på jobbet, jag har min egen station som jag har varenda kväll och jag känner mer och mer säker som servitris. Härligt! Jag hade en liten dipp i tisdags dock eftersom jobbet just då kändes så in och h*lvete enformigt och upprepande. Men det var också första dagen efter ledigt så kan ju vara förståligt. Menmen...

Lyckades dock sälja fel vin igår till en kund. Hon vill ha den första Grüner Veltliner jag tänkte på en och hon på en annan. Jag hämtade flaskan, visade den för kunden och hon nickade. Fine tänkte jag...tyckte dock att den var lite dyr. Men kunden har ju alltid rätt. Men imorse när de fick de räkningen blev de mindre glada eftersom vinflaskan kostade 58 euro istället för de 23 som hon hade beställt....ooops! Men kom igen jag visade ju vinet för henne och hon sa ja... Men än en gång kunden har alltid rätt. Så nu har de betalat 23 euro och får ändå dricka upp 58 euro vinet. Kul för dem! Som tur var tog chefen det med ro och sa att det var första gången och absolut inte sista...

En annan mindre lustig sak som hänt är att jag tänkte att jag skulle vara en snäll flickvän och tvätta babys keps eftersom den vita delen var alldeles gul (varför behöver jag kanske inte förklara? ;)) Allt gick bra jag tvättade den och allt såg bra ut. Att tillägga är att kepsen har färgerna vit, röd och blå. Vissa anar säkert redan vad som kommer härnäst... Jupp den vita delen på kepsen har blivit delvis rosa...Sorry Baby! Han var inte gladast på jorden när jag berättade den för honom...ooops! Så det blev att köpa en ny till honom - annat vore ju inte rätt!

"Sån't är livte, Sån't är livet...."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar