”You were only given this life because you are strong enough to live it”

måndag 4 juli 2011

Önskelista från Sverige

Pratade med min lilla mor och min lilla syster idag i telefon. Jag kan inte förstå att Alle kommer på onsdag - helt sjukt vad tiden går fort! Ska bli så himla kul att ha henne här! Ösnkar bara mellansyster också kunde kommit med - men man kan inte få allt här i världen ;) Önskelistan på vad jag vill ah från Sverige har därför börjats på...lite saker saknar man ju trots allt (typ plopp, mjölkchoklad och vissa chips).
Men lilla syster ska ju flyga så listan kan inte göras för lång dock... Än en gång man kan inte får allt här i världen ;)

Idag har jag haft min egen station på jobbet - i och för sig bara med två bord men jag gjorde dem helt själv! Och fick 5 euro i dricks dessutom! Good work girl! Kom ytterligare svenskar till hotellet idag (var en familj på fyra innan och ett sällskap på 6 vuxna innan). Det är alltid lika kul att chocka dem genom att typ säga "god kväll" eller typ "kan jag ta denna tallriken" vilka miner det kan bli! Den svenska barnfamiljen är bara sååå härlig! Grabbarna är bara så goa och söta och föräldrarna supertrevliga så jag brukar alltid fastna där liiiite för länge...ooops! Menmen så kan det gå - jag är ju bara trevlig! ;)

Igår var det lilla Chloes födelsedag men det blev som sagt ingen långvarig kväll ute eftersom jag var förhållandevis trött och skulle upp och jobba halv nio imorse. Men en liten runda blev det i alla fall. Träffade även Werner på Postalm som jag inte träffat sedan i vintras, vilekt var en mycket unerhållande återseende! Jupp, duktig var jag och gick hem strax efter ett och la mig - duktiga jag!

Oj, nu kom hungern smygande. Åt inte så jättemycket till kvällsmat på jobbet, och det var dessutom klockan 17.30 och nu är klockan 00.45, för baby fick för sig att vi skulle åka till McDonalds efter att vi hade hälsat på Elin idag så jag var ju inte jättehungrig. Kan helt klart rekomendera MagnumFlurry med brownie - mmmm!

Har sovmorgon till ett imorgon så det kanske blir en liten promenad eller något sådant imorgon innan jobbet. Hade förresten ännu mer ont i morse när jag vaknde i min lilla visdomstand men nu känns det lite bättre. Får se hur det känns igen imorgon bitti.

Sleep tight!

Man får inte vad man förtjänar, man får vad man tar!

(Och by the way - kom igen och börja kommentera igen. Ni rä ju bara duktiga ett litet tag; mycket bättre att hålla ett jämt tempo!)

1 kommentar:

  1. Du får väl be lillasyster packa en egen väska med ditt snask :-P Eller åka med lagom lite kläder så hon får plats med allt du vill ha ;)

    SvaraRadera