”You were only given this life because you are strong enough to live it”

onsdag 27 juli 2011

Än en gång - fyyy på mig!

Jag tänker än en gång skylla på jobbet men denna gång även på min sambo eftersom han tyckte att han skulle använda upp internetet utan att säga till och sen tog det ett tag innan vi fick fyllt på det...för det är ju absolut inte mitt fel som skriver - nejdå! ;)

Händer inte speciellt mycket saker i mitt liv; är bara jobb, umgås med vänner/pojkvän och sova. Händelserikt eller hur? Men det är väl helt enkelt det man kallar vardag ;) Lite fest då och hinner man med och i fredags var det Freddie vi firade (hela 28 jordsnurr) och i lördags var det beachparty i Inneralpbach.

Lediga dagar har jag hunnit med det med och de två senaste har jag och baby faktiskt varit lediga samtidigt - mysigt! Ena gången Innsbruck och andra gången Wörgl och båda dagarna har vi avslutat med middag på Zirmalm efteråt. De har så grymt bra mat och för ingenting!

Vad finns det mer att dela med sig utav? Inte mycket... Som det ser ut nu kommer jag jobba fram till den 15 oktober vilket jag känner är liiiite jobbigt eftersom jag inte har hunnit vara ledig något i sommar och hunnit göra något här i Alpbach menmen, jag är ju här i alla fall och får ju på så sätt uppleva Alpbach ändå. Som det ser ut kommer jag dessutom kunna spara lite pengar varje månad vilket är nice :) Har däremot fått höra om helvetes-veckorna som drar igång fr.o.m 18 augusti. Tre veckor fullt med jobb, mellan 14-16 timmar om dagen, inga lediga dagar och 4000 personer som ska genomströmma Alpbach...jisses! Högsäsong vintertid - släng dig i väggen!

För övrigt är känslan just nu hos både mig och baby: WE WANT SNOW AND WINTER NOW!! Alla på jobbet bara knäcker sig när de får veta att jag vill ha snö. Svaret jag oftast får är - vi vill ha sommar först... äsch skit i det! ;)

Nu vet ni i alla fall att jag lever! :)

Idag saknar jag er hemma! Nära och kära - miss you!

"Kan man ha en solkatt i en bur?"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar