”You were only given this life because you are strong enough to live it”

lördag 2 juli 2011

Ojojoj, skrivlust igen!

Skrivlusten har kommit tillbaka eller ja...snarare tiden. Just nu är jag hemma på så kallade zimmerstunde, det vill säga paus hemma innan man börjar jobba igen. Och eftersom inte baby är hemma har jag tid att skriva lite i bloggen ;)

Igår var jag ledig hela dagen, vilket var mycket skönt! Jag sov ut till tio snåret, gick upp, duschade, åt frukost och tog sedan tag i dagens planerade sysselsättning: totalstädning av lägenhet. Sagt och gjort; diska, röja, dammsuga, dammtorka och städa toalett. Pust, inte för att lägenheten är jättestor men det tog mig nog i alla fall två timmar. Ett litet lätt spel hann jag få på dammsugaren under dessa två timmarna eftersom när jag satte igång den förde den BARA en massa oljud inget sug alls. Vad gör man då?? Jo man tömmer behållaren där allt damm finns eftersom det inte fanns någon påse...hur gör man då?? jo man plockar isär dammsugaren, lyfter ut behållaren, letar och tittar och hittar en röd knapp man trycker på. Bara det att den röda knappen öppnande inte toppen på behållaren utan botten...hur dumt är det på en skala?? Att jag inte höll på att skrika av förbannelse eller skratta av ironi. Om det inte funkar om man tömmer den då, vad gör Johanna Wiberg då? Jo, hon försöker hitta ett filter som hon kan rengöra (vilken tur att jag inte hade en skruvmejsel för då hade den nog hamnat i molekyl delar) Men jag hittade till slut filtret i behållaren och fick rengjort det - och vips inte BARA ljud utan även SUG! Skam den som ger sig säger jag bara!

Efter städningen begav jag mig ner till SPAR för att handla mat och gott. Påväg ner får jag veta att Ellie kommer till Wörgl inom en halvtimme och vi behöver komma dit - förena nytta och nöje. Så vi var en sväng i Wörgl och hämtade Ellie, köpte nya hörlurara till både mig och baby och sedan en sväng inom Elin i Kramsach och på vägen hem beställde vi hem kinamat som sedan Elin hämtade hem åt oss alla tre. Åt gjorde vi alla tre tillsammans hemma hos oss i vår nystädade lägenhet. Efter maten var vi alla tre så trötta så sysselsättningen resten av kvällen blev Sex And The City avsnitt för mig och Elin och tv-spel för baby. Så vi satt i soffan, åt jordgubbar, körsbär, godis och chips och drack rosévin med jordgubbar i. En ledig kväll kan ju spenderas värre ;) Jag tror jag och Elin hann med säkert 8 avsnitt! Sen avslutades ju självklart kvällen på ett mycket bra vis men det tänker jag inte dela av mig här ;)

Kolla in mina nya blingbling-hörlurar! Var bara tvungen att köpa dem!


Ikväll fyller lilla Chloe, eller babysister som jag och Alle kallar henne, hela 16 år så de blir lite firande av henne efter jobbet men jag jobbar imorgon halv nio igen så det blir inget långvarigt. Får ju spara sig till dorffest! Ååååh, om tre dagar kommer Katherine, Sally och Joel och om fyra dagar kommer Alle och Evis! Det ska bli underbart!

Bara för att få dela med mig så har jag super-duper-sketa-inåt-helvete-ont i min ena visdomstand idag! :(

"I was blessed to have you in my life! [...] I keep a part of you with me and everywhere I am there you'll be"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar