”You were only given this life because you are strong enough to live it”

onsdag 3 februari 2010

Nähe...fy på mig!

Det blev tydligen ett besök hos tandläkaren istället för det plugg som det skulle vara hela dagen...

Jag hade fått en tid som krockade med en föreläsning så när jag skulle och ändra tiden fick jag erbjudande att komma idag i och med att jag har en visdomstand som envisas. Ojojoj, var ett tag sedan jag var hos tandläkaren...2 år sedan. Fy på mig! Två minihål har jag tydligen som ska lagas men i och med att vi ska se på min visdomstand fick jag en tid den 30/4 08.30, vilken tur för nu vet jag ju vad jag ska göra den fredagen om 2,5 månader ;)

Men hjälp vad jag fick bannor för att jag inte använde tandtråd eller tandpetare och inte heller sköljer i flour. Eller rättare sagt det gjorde så förbannat ont för att jag inte gör det...så med svansen mellan benen fick jag snällt betala både för besöket och även för FLUX, floursköljning, och för tandpetare. Lovade tandläkaren, efter att hon lovade att tandköttet kommer att sluta blöda om jag använder det, att jag skulle använda det varje dag. Får la göra mitt bästa för att hålla det jag lovar! Vill ju helst behålla tänderna så länge det bara går och inte heller betala dyra avgifter för att laga hål.

Gilla läget säger jag!

3 kommentarer:

  1. Känner igen det där, fick typ samma bannor... Men vad fan, man kan väl inte få till det rätt jämt ;)

    SvaraRadera
  2. Så sant som det var skrivet! Men sambon mobbade mig för han har inte haft ett enda hål någonsin... Och mamma ringde och var upprörd för hon har sagt till mig X antal ggr att jag ska använda tandtråd och skölja i flour. Menmen, jag är inte mer människa än att jag kan ändra mig ;)

    SvaraRadera
  3. Tandtrådsinfall går oftast över efter ett tag. Orka ;)

    SvaraRadera