”You were only given this life because you are strong enough to live it”

torsdag 18 februari 2010

3D-bio, vilken grej!

Var på bio igår med sambon, sambons pappa och Evis (tror det smeknamnet kommer återkomma) på Bio Capitol i Varberg. Då undrar ni varför vi i hela friden gav oss iväg så långt för att gå på bio (det finns ju bio i både Halmstad och Falkenberg), men det ska jag berätta för er.

Vi var där för att kolla den film som sambon redan sett och var helt i exstas över: Avatar, och då inte vilken Avatar som helst utan det var i 3D. Vilken upplevelse säger jag, det var riktigt häftigt att se filmen med ett sådant djup! Till er som inte sett den säger jag: gå och se den! Det är en bra film med en vanlig handling med med såååå häftiga miljöer! Sambon berättade att för att skapa filmens miljöer har de tagit häjlp av konstnärer för att få fram en extremt annorlunda miljö och när biografen får filmen får de den på en hårddisk och då är storleken på filme 200GBsäger er antagligen ingenting, vilket det inte gjorde för mig heller förrän han förklarade att en blu-ray film (den med så hög kvalité) är på ungefär 12GB, förstår ni då hur stor Avatar filmen är?)

Jag var inte i samma exstas som sambon, men visst var den häftig! 10 av 10 klackskor (ska bli min nya betygsskala)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar