”You were only given this life because you are strong enough to live it”

tisdag 13 december 2011

Men se då nalkas Lucia

Idag var det Lucia och det märks absolut inget här nere, eftersom man inte firar lucia här. Men jag skrålar på med mina luciavisor ändå - till min sambos förtret ;)

Mycket har hänt sedan sist, men allt som var planerat blev av och lite där till. Igår vad jag, Freddie och Sally och åkte skidor i Kaltenbach. Vi hängde med brittiska armen som är nere för att träna racing. För min och Sallys del blev det till största del friåkning (förutom när vi fick hjälpa till med en armekille som var lite mer ny än de andra att ta sig från toppen till botten igen) medan den för Freddies del blev största delen undervisning av den duktigare gruppen av armekillarna (stolt flickvän)

I fredags och i lördags var det säsongsöppning på jackober och postalm så två sena kvällar blev det av båda. Mycket trevligt och en massa härliga människor. I lördags var det även Siggisx födelsedag så vi var först på Zirmalm för middag (lyckades nog skrömma iväg alla gästerna för plöstligt var vi själva). Aropå födelsedag var det Elins födelsedag i onsdags vilket också var en mycket trevlig födelsedag - samma där middag på Reblaus och sedan utgång (också en sen kväll på grund av för trevligt sällskap). I torsdags var en mycket intressant dag. Freddie och Sally var iväg i Syunai för att göra omprov för deras Landeslehrer. Efter att väntat i evigheter fick vi dock veta att det inte gick så väldigt bra :( Sally klarade inte sin del medan Freddie klarade den teoridel han hade släppande (ojojoj, som vi pluggat!) medan han var 0,2 sekunder ifrån gränsen för godkänt på racet - sååååå orättvist! Men medan de var iväg blev jag omvandlad till taxi och var nere och hämtade den nya svenskan i Brixlegg eftersom hon inte fick tag i Sepp. Så jag tog hand om henne fram tills vi fick ordning på vart hon skulle bo :) Trevligt! Sedan hon kom i torsdags har hon inte fått många lugna stunder eftersom vi har dragit med henne på allt! Humm, vad har mer hänt? En väldig massa men jag tror vi lämnar det där...

Idag ska jag dock ner till Connys i eftermiddag och försöka reda ut situation "Pjäxor". Jag verkar ha en aning komplicerade fötter för de som norde vara min storlek är för stora och alla jag provar så glappar jag i hälen - men vi får hoppas Sebastian på Connys kan reda ut detta :) Wish me good luck!

Feels so good being bad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar