”You were only given this life because you are strong enough to live it”

fredag 2 december 2011

Long time no see

Tillbaka "hemma" bland bergen med hjärtat - var väldigt skönt att komma hem till oss. Och denna gång har vi (läs jag) pyntat och fixat och donat lite grann så nu känns lägenheten mycket mysigare :) Min vanliga stjärnor på tråd hänger i köksfönstret och det är tända ljus lite överallt som luktar äppelkaka. Högtalarsystemet fick följa med det med så nu är det inte alldeles tyst jämt - oooh, riktigt mysigt i vår lägenhet just nu :)

Ingen snö i nuläget dessvärre men vi håller tummarna för att snön kommer nästa vecka. Men lite skidåkning blir det ändå för imorgon bär det av till Stubai för min, hjärtats och Sallys del - can't wait! Och imonkväll blir det utgång alá Alpbach för att fira att en hel del är tillbaka igen för imorgon kommer även Niels. På söndag blir det traditionella djävulsshow i Inneralpbach - förra året var jag där med Evis, Zosia och Martin. Måndag bär det av till Innsbruck för lite IKEA och för att gå på julmarknad. På onsdag är det Elins födelsedag. PÅ torsdag ska Sally och Freddie gör sina "omprov" på Landeslehrer och på söndag sen kommer Zosia tillbaka (för att stanna en hel säsong - lovely!) Och däremellan ska jag hinna jobba lite med hade jag tänkt ;)

Resan ner gick hur bra som helst! Bil mellan Falkenberg och Hamburg och sedan biltåg mellan Hamburg och München sedan bil igen mellan München och Alpbach - hur smidigt som helst! Lätt värt att ta tåget! Och pärlan hon rullade på hur bra som helst och hon verkar även hon trivas bland bergen ;)

Kul nyhet är att det kommer ner en svenska, Astrid, som ska jobba för skidskolan. Alla är vi nyfikna ;) Med henne är vi 5 (!) svenskar i skidskolan. Svenskarna håller på att ta över ;)

By the way... Jackan och hjälmen passade hur bra som helst till byxorna - såååå snyggt! Jag är så nöjd - lätt värt varenda krona!

1 kommentar:

  1. Jaha,,inte konstigt att bilen känner sig hemma...det gör ju vi med :-)

    SvaraRadera