”You were only given this life because you are strong enough to live it”

torsdag 15 december 2011

Första dagen på jobbet

Idag öppnade berget - det vill säga liftsystemet öppnade både backar och liftar ;) Fick frågan av Sepp (chefen) igår om jag kunde tänka mig att jobba förmiddaggen idag vilket jag inte hade ngot emot så första dagen på berget blev även första dagen på jobbet. Hade en 4,5 åring australienare som hade alldeles för lite kläder på sig vilket innebar att efter halv tiden var han egentligen redan för kall men vi höll ut lite till. Så fick dessvärre korta ner lektionen och lämna ifrån mig en gråtande pojk, men är inte mycket jag kan göra åt när han är för lättklädd. Första dagen på jobbet innebar även ny uniform (jag fick en helt ny :)) Känns väldigt bra att vara röd måste jag säga - trivs nästan bättre i röd uniform ;)

Första dagen i uniform lyckades jag ju även självklart att vurpa - bra jobbat Johanna! Ännu en vurpa som bara slutar med att jag ligger och garvar i snön. Jag kände hur min ena skidspets fastnade i snön och tänkte direkt att nu åker jag i backen. Jag lyckades dock på något sätt bara spinna runt och åker i en bakvändplogg nerför backen med händerna i backen fram tills dess att jag träffar en snöhög och välter omkull. Jag, tillsammans med alla som såg mig, kunde knappt sluta skratta! Jajaja, jag bjuder på den!

Var tvungen att köpa nya googles idag eftersom de jag köpte förra året är för stora till min nya hjälm - får lite brist på luft eftersom min näsa är tilltäppt av googelsena. Kan ju innebära bekymmer. De jag köpt nya triva jag i alla fall mycket bra med och jag funderar på att sälja de gamla till Freddie eller Astrid. Sicken bra lösning :)

Måste även bara tillägga en sak - jag tror jag bor ihop med den absolut snyggaste skidinstruktören i Alpbach! Love you baby! <3

Do you remember me, I sat upon your knee
I wrote to you, with childhood fantasies

Well, I'm all grown up now, and still need help somehow
I'm not a child, but my heart still can dream

1 kommentar:

  1. du är la go! skulle inte det kosta pengar om du vurpa? ;)
    saknar dig här hemma!! <3

    SvaraRadera