”You were only given this life because you are strong enough to live it”

onsdag 3 oktober 2012

Smile again ;)

Ännu en dag konferens dokumenterande! Största delen av det jag varit med på måste jag ändå säga är intressanta ämnen! Antagligen för att jag så många gånger jobbat i skolans värld ;)

Idag var det även möjlighet för skolo runt om i Halland att visa upp på olika sätt de jobbar med NO, matte och teknik ämnen på ett lite annorlunda sätt. Så med bl.a. var en förskola med femåringar som förklarade för mig om varför en skalad apelsin sjunker men inte en oskalad och hur en russinhiss fungerar (bubbelvatten och russin). Så himla söta! Sedan följde de med mig och gick runt och tittade :) Eller NV da Vinci som inte överhuvudtaget längre använder böcker utan istället använder datorer i matematikundervisningen = ingen tegelsten till miniräknare heller! Bara fantasin (och motivationen hos skolledning och lärare) sätter gränserna!

Kvällen spenderades i receptionen på Friskis & Svettis (35 min av tiden på löpbandet dock ;)) Berättade för Matie om att jag bara är kvar till december för sedan drar det söderut. Tråkigt för dom sa hon men kul för mig :) Skönt att fått det sagt!

Imorgon är det utbildningsdag för ambassadörerna med mig - hur mycket tror ni jag förberett? Not much! Bara en lista på grejer jag måste ta upp sen får det bli att improvisera från det. Har ju gjort det förr ;)

Bjuder på lite bilder på barnen :) Sleep tight!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar